|
OGÓLNE
Czas i miejsce gry
Gra toczy się na wyspach Karaibskich, w XVII wieku (lata 1720-1770). Najwięcej akcji dzieje się między wyspami Jamajka, Dominikana, Curacao i Guadeloupe. Największy port Newdawn znajduje się na południowej Dominikanie, a piracki port Zorsuga na małej wyspie obok wyspy Nevis.
Realia
Postacie naturalnie mogą umrzeć, zostać zranione itd. Oprócz realistycznych bitew, ubioru, kultury tamtych czasów, istnieją także fantastyczne zjawiska - klątwy, piekło, itd.
System gry
Gracz na początku otrzymuje mały statek i wraz ze wzrostem swojej sławy może po kolei zdobywać nowe łupy, statki i załogę. Naturalnie może grabić czy kupować i się doskonalić. Na tym to właśnie polega. Gracz może zrobić dosłownie wszystko. Nie ma cenzury.
GRA
Monety
Karaiby to kolonie brytyjskie, a więc obowiązują następujące monety:
Szyling
Srebrny lub brązowy.
Gwinea = 20s (szylingów)
Złota moneta.
Normalnie używa się szylingów, gdy ma się większe sumy lepiej zamieniać je na gwinee.
Punkty doświadczenia
Za wszelkie treningi, kradzieże, gwałty, morderstwa można otrzymywać punkty doświadczenia (PD), które potem wymienia się na punkty postępu (PP). 1 PP = 20 PD. Punktami Postępu można ulepszyć swoje zdolności, kupować nowe rzeczy itd.
Statystyki
Każdy gracz może rozwijać wszystkie 3 statystyki:
Siła
Określa siłę postaci.
Zręczność
W skład zręczności wchodzi m.in. szybkość. To ogólna sprawność postaci.
Precyzja
Zwiększa celność strzału, lepsza walka mieczem itd.
Maksymalnie można zdobyć 100 każdej statystyki.
Offline